אומנות העיצוב על גוף האדם, תכשיטים ועיצובים פורצי גבולות, ובעיקר, החסרת פעימה או שתיים

יום שלישי, 30 בדצמבר 2014

Seulgi Kwon


תכשיטים לפעמים יכולים ממש להפתיע.

במבט ראשון וגם בשני, קשה להבין שהעיצובים היפיפיים והיחודיים האלה הם תכשיטים. בחלקם הם לא ענידים, די גדולים במימדים, נראים שבירים ובכלל מזכירים לנו פריט אמנותי שהיינו מניחים בפינה ראויה ולא נגישה. אבל יש הפתעות בחיים. 

האמנית המוכשרת Seulgi מעצבת בחומרים שונים, ומשלבת את כולם לכדי יצירת אומנות מרשימה. 

החומרים, לרוב, הם סיליקון שקוף (איתו היא מגיעה לצורות הנפחיות היחודיות), אלומיניום, אבנים שונות, פלסטיק וציפויים שונים. עליהם היא מפעילה טכניקות של חימום, התכה, ניפוח, הדבקה ועוד.
בעבודתה היא רוצה להמחיש את הזרימה, את החיים שיש בצמחיה, את התנועה שלה, הצבעוניות המסתורית שמשתנה, הצורות והגיאומטריות שנוצרות. את כל זה היא עושה בעיקר עם סיליקון. מרשים ביותר.
המעצבת הצעירה הספיקה להשתתף בתערוכות בינלאומיות, AJF לדוגמא, ואף לזכות במקומות נכבדים, כמו גם להופיע בספרי עיצוב ומגזינים נחשבים.

אין ספק שמדובר בכשרון רב, יכולות יצירתיות וטכניות מרשימות, ונסכם: adornment לחלוטין!

הנה מספר דוגמאות מתוך מגוון עיצוביה:

יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

flash tatoos




טרנד מאוד מעניין ששוטף אזורים לא מעטים בעולם הוא קעקועי החינה. צורות, גוונים והכל מהכל, ודי בקלות. רק להביא במגע עם ספוג לח ויש לכן קעקוע חינה כיפי ומדליק. בגלל שאלה קעקועים זמניים אז לא צריך לחשוב פעמיים, אפשר להחליט די בספונטניות ובקלילות מה ואיפה לשים. הצבעים לרוב הם כסף וזהב, לפעמים שחור. כל אחת יכולה להיות המעצבת של עצמה: היום הקעקוע יכול להיות שרשרת ומחר צמיד, טבעת או כל עיצוב אחר של תכשיט לא שגרתי שעולה לראש. אין הרבה תכשיטים שנותנים לעונד כזה חופש, בחירה, ממש להתפרע עם הדמיון. הקיטים מגיעים במעין לוחות (נראה ממש כמו מדבקות) ומה שנשאר זה לגזור את החלק שתרצו, באורך המתאים, להניח על המקום הרצוי (כדאי להעזר באחרים), ללחלח מעט עם ספוג וזהו. יש לכן יצירה משלכן.
כפי שתראו בתמונות למטה, יש המון אופציות מעניינות ואין באמת גבולות... כיד הדמיון ולפי החשק.

נקודות, משולשים, שרשראות, פרחים... מה בא לך היום? לפניכם תמונות מעוררות השראה מאחד המותגים המובילים בתחום - flash tattoos:






כן, גם על המצח... אם מתחשק אז למה לא?














ציירי לך שפם! מה דעתכם על השפם הדקורטיבי של השחקנית והדוגמנית Brooklyn Decker?


הנה עוד תמונות של המעצבת והיוצרת Rebekah Steen:






יש כמה יתרונות לקעקוע הזמני ולכן הוא ממש תופס תאוצה. אחד החסרונות שלו שהוא לא מחזיק הרבה זמן מעמד ועלול לאבד את הצורה די מהר, במיוחד במגע עם מים. ובכל זאת, הוא עדיף בהחלט על קעקוע אמיתי שממנו כמעט ואין דרך חזרה וכרוך בכאב ופציעת הגוף. מצב הרוח משתנה וכך גם מי שאנחנו - היום אנחנו אוהבים דולפינים ומחר חתולים, היום אנחנו יש לנו עקרון חשוב או סתם בא לנו על ציור מעניין ומגניב, ומחר הוא יראה לנו סתמי... בגלל זה קעקוע החינה כל כך נכון ופותר מכל המחשבות והלבטים הקשים. הנה עוד דוגמאות לכיף שאפשר לעשות איתם:



וגם עגילים:


מסתבר שזה הולך מצוין גם עם תכשיטים אחרים. שימו לב ליופי ולאלגנטיות:



אצלנו בארץ טרנדים תופסים די לאט ובאיחור רב, אם בכלל. ובכל זאת, ניתן למצוא קעקועי חינה ברשתות שמוכרות אביזרים ותכשיטים, כמו TOP TEN ורשתות דומות.

אם תרצו לקבל רעיונות נוספים לעיצובים, היכנסו לאתר של flash tattoos

תהנו!

יום שלישי, 9 בדצמבר 2014

צמיד ושוק


צמיד לזרוע כבר מוכר לנו. צמיד לרגל, על הקרסול גם כן מוכר. נשאר לחדש לנו משהו? מסתבר שכן. צמיד לשוק הרגל, כן. ממש מתחת לברך. 

במבט ראשון (וגם בשני) זה נראה די מופרך. איך? איך זה מחזיק ולא נופל, האם זה בכלל נוח ומה המראה שמתקבל?... אז זה אפשרי. הנה monocraft המעולים שתמיד מביאים תכשיטים גאומטריים וחדשניים:





והנה דוגמא נוספת של המעצב Nirco Castillo לקיץ 2014:




אז יש שאלות. אבל דבר אחד אפשר להגיד בוודאות: זה מסקרן. זה אחר. זה מרתק. עצם העובדה שאנחנו מגרדים בראש ולא באמת יודעים איך להתייחס לזה, מדובר בהישג, מפה אפשר רק לגדול.

אז מה באמת יש שם? כנראה שהצמיד הזה לא כל כך נוח. הוא יושב קצת מעל לשריר השוק שלמעשה מחזיק אותו שלא יחליק למטה. הצמיד כנראה ישאיר סימן לאחר הסרה. הוא כנראה די מורגש בזמן הליכה, ישיבה וכל פעולה שבה מזיזים את הרגליים. מתי לא?...
הענידה שלו מאוד מסקרנת, חייבת להתבצע עם סוגר מאחור או אלמנט מהדק אחר ופותחת דלת לרעיונות מעניינים וחדשים.  הצמיד לא מתאים לכל רגל, לרגליים רחבות יש מראה שונה מאוד מאשר זרוע של אדם מלא. כנראה שזהו צמיד לרגליים רזות... שני צמידי כסף כמו בתמונות ממש מזכירים אזיקים, אז לא מומלץ (אלא אם כן....)
האופנה הזאת תתאים בעיקר לימים חמים - מכנס קצר או חצאית/שמלה. לטעמי מכנסיים מטשטשות את האפקט המעניין.

בקיצור, יש הרבה סיבות למה זה לא קרה עד היום, אבל תמיד יש הפתעות...

אז יאללה, לנסות. ותחשבו על זה, אם הצמיד לא נוח או חלילה מחליק למטה הוא יכול להיות צמיד נפלא לרגל ( :

תהנו!