יום רביעי, 19 בנובמבר 2014

דנה בלום




תחום ההדפסה התלת מימדית תופס תאוצה ובגדול.
עולם  עיצוב התכשיטים לא נשאר בחוץ וניתן לראות מסביבנו לא מעט מעצבים שנעזרים בטכנולוגיה ומשווקים מוצרים יפיפיים וייחודיים לשוק. למי שלא מכיר, ההדפסה התלת מימדית מתבצעת ע"י מדפסת תלת מימדית שמוזן לה חומר פולימרי והיא מדפיסה את המוצר בשכבות מאוד מאוד דקות. בסופו של דבר מקבלים מוצר בגימור סביר, לעיתים פחות, שנדרש לבצע עליו עבודות ליטוש וצביעה. החומר הנפוץ והזול לא תמיד עמיד לשינויים קיצוניים במזג האוויר (עלול להתעוות בחום) אבל הטכנולוגיה משתפרת וכבר היום אפשר להתחיל ולהנות ממוצרים עמידים ובגימור מעולה.

החשוב מכל הוא שעולם ההדפסה התלת מימדית הוא נפלא לצורך מעצבים. קל מאוד להתבטא דרכו: נדרש למדל את העיצוב בתוכנת תלת מימד ומשם להעביר להדפסה ומקבלים צורות וגאומטריות שאפילו לא חלמנו עליהן בשיטות עיבוד אחרות.
גם לי יצא לעצב מספר תכשיטים ולהדפיסם בתלת מימד, בינתיים קשה לי לומר שהטכנולוגיה בשלה ושווה לכל כיס אבל תמורת סכום סביר עבור מפעל שמתמחה בהדפסות תלת מימדיות או בהשקעה ורכישה של מדפסת איכותית ניתן להגיע לדברים יפים ואיכותיים. מאוד. כך מתקבלים מוצרים סדרתיים ומוצלחים וכל היתרונות של שיטת ההדפסה התלת מימדית עולים אל פני השטח ומופיעים בשיא הדרם. זה בדיוק מה שעושה דנה בלום.

דנה המוכשרת, בוגרת שנקר, יוצרת תכשיטים מרהיבים עם גאומטריות מסקרנות, לעיתים מעולם הים והמסתורין שבו, ומשווקת את היופי הזה למדינות ברחבי העולם. יש שם הכל: טבעות, עגילים, שרשראות, סיכות לבגד ועוד, והכל צבעוני ואלגנטי. חשוב לציין שעדיין מדובר בפלסטיק ולרוב הקונוטציה זולה ופשוטה יחסית, אבל לא במקרה הזה. היכולת של דנה לבטא איכות ואלגנטיות בתכשיטים מעוררת התפעלות. כמובן שדנה משתתפת בתערוכות שונות ברחבי העולם ואכן מדובר בגאווה לאומית.

הנה מדגם קל מהעיצובים של דנה:














מוזמנים להכנס לאתר של דנה: Dana Bloom
אפשרי גם בפייסבוק: Dana Bloom Jewelry

בהצלחה לדנה! בדרך לכבוש את העולם...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה