יום שלישי, 2 בדצמבר 2014

NECLUMI


עולם הטכנולוגיה כבר מזמן התערבב בעולם התכשיטנות והאופנה ובכל זאת הרוב המוחלט של התכשיטים שנראה מסביבנו עשויים מחומרים די מוכרים - מתכות למיניהן או שילובן, עורות, בדים, עצים, לאחרונה ניתן לראות גם הרבה יותר פולימרים על סוגיהם השונים.

יש לא מעט רעיונות וקונספטים לשילוב תאורה באביזרי לבוש, מרמת חיבור פיזי לבגד, וכלה בבדים שארוגים עם סיבים אופטיים. שיטוט קל באינטרנט יעיד שזה תחום מסקרן שהרבה מעצבים מעוניינים לחקור אותו ולהביא לעולם משהו חדש שטרם נראה.

NECLUMI לקחו את הרעיון צעד אחד קדימה והלכו על תכשיט ממש משוכלל, אלקטרוני לחלוטין. ממש להיות בלי ולהרגיש עם. הרעיון שלהם הוא להקרין צורה של תכשיט על הגוף. איך זה עובד? כיום יש מקרנים זעירים, "פיקו מקרנים", שמסוגלים להקרין אור על משטחים שממולם. השימוש במקרנים הוא יחסית חדש אבל כבר מדברים על יישומים שונים, כגון מקלדת וירטואלית, שלא ירחק היום ויהיה בהם שימוש נרחב.

לדברי אחד ממייסדי המיזם, Jakub Kozniewski, העולם שלנו הופך יותר ויותר וירטואלי. יש לנו פחות ופחות ספרים, אנחנו שומרים את המידע שלנו בענן ולמעשה כל המידע מוזרם בצורה וירטואלית ופחות מוחשית עבורנו. לכן הוא גם מאמין שהשינוי צריך ויכול להגיע לעולם הלבוש.

למעשה, המקרנים הזעירים מתחברים לדש הבגד ומשם מקרינים על האזור הנבחר. כמובן שכבר יש ממשק לסמארטפון דרך כבל שבהמשך כנראה שיהיה אלחוטי או שהבטריות יספקו כמות אנרגיה לשימוש ארוך. לקונספט יש כבר ארבע וריאציות שכל אחת מהן מגדירה אופי פעולה אחר, כגון התאמה לקצב ההליכה של המשתמש. יש למקרן אפקטים רבים שכנראה רק ילכו וישתכללו.

בסופו של דבר, מה שמעניין זה הצורות שמתקבלות. הנה כמה דוגמאות:





הקונספט הזה מאוד מזכיר את קעקועי החינה שתפסו תאוצה בחו"ל (ופחות בארץ). הנסיון להביא רק את הצורה, את הגאומטריה, באופן הכי מינימליסטי מבחינת החומר.
לדעתי זה תחום מאוד מסקרן שעדיין רק קורם עור וגידים. המחשבה על כל האפשרויות שעומדות בפנינו ממש גורמת לרצות ולהכיר את התחום. מצד שני, האם אנחנו באמת רוצים ללכת לשם? האם תכשיט שהוא כל כך מתוחכם יכול להחליף את המגע עם החומר, עם המתכת או העץ? את התחושה? ענידת תכשיטים היא קצת יותר ממראה, היא חוויה. אני לא חושב שאנחנו עומדים לוותר עליה כל כך בקלות. אני גם ממש לא הייתי רוצה שעיצוב התכשיטים יהפוך להיות פס ייצור של הרכבות אלקטרוניות כי זה ממש מאבד את הפואנטה, את הקסם שבדבר. אבל זו רק דעתי

מוזמנים לעקוב אחרי המיזם המעניין ולראות לאן הוא מתפתח:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה