אומנות העיצוב על גוף האדם, תכשיטים ועיצובים פורצי גבולות, ובעיקר, החסרת פעימה או שתיים

יום רביעי, 25 בפברואר 2015

טבעת אמצע - middle ring



טרנד מגניב בטירוף, ממש לא חדש, שנמצא איתנו כבר מעל לשנתיים ומסרב להעלם, ובצדק. נראה שהוא רק מתחזק ומקבל פנים אחרות. טבעת האמצע היא שם לטבעת שנענדת על אחד משני המפרקים העליונים של האצבע (וגם על זה אפשר להתווכח). באנגלית די הסתבכו איתה ולא באמת יודעים איך לקרוא לה: middle ring, knuckle ring, above the knuckle ring  ועוד כל מיני שמות ארוכים ומוזרים, לטבעת די קטנה ומגניבה.

למעשה, הטרנד הזה פתח חלון למימד נוסף לכל אורך האצבע וזה מה שמעניין בו. מספר הצירופים והשילובים נהיה ממש אינסופי.

אז כמה ישן הרעיון של לענוד טבעת על אמצע האצבע? התיעוד המוקדם ביותר הוא מתקופת הרנסנס הססגונית:


Bernhard Strigel


Jan van Eyck

הטבעת הזו, שלרוב גם מתאימה לזרת, בדרך כלל תהיה דקה וקטנה, והאפקט שלה על האצבע הוא ברור, היא גורמת לה להיות ארוכה וצרה. זו הסיבה שהיא מאוד מבוקשת וכל מותג אופנה מתהדר בסט של טבעות כאלה למכירה. לרוב אפילו יציגו אותן בתצוגות אופנה בגלל המראה הלא שגרתי והמסקרן שהן יוצרות.

נראה לי שהחלוצה, לפחות מבחינתי, בכל מה שקשור לז'אנר הזה היא לא אחרת מאשר פיבי מהסדרה friends. מי שזוכר, היא היתה מתהדרת בשלל טבעות על אצבעותיה, וביניהן לא מעט טבעות אמצע, וזה גם חלק לא מבוטל מהדמות המיוחדת שהיא גילמה:


התמונה נלקחה מ: imgarcade.com

והנה סרטון למי שרוצה להזכר/להכיר:



מה לגבי הנוחות? האם היא מחליקה מהאצבע? אז זה בהחלט תלוי במבנה האצבע. מאצבע ארוכה וצרה, ישרה, יש סיכוי שהטבעת תחליק. אבל לרוב אין חשש כזה. מעבר לכך, חשוב לקנות טבעת במידה הנכונה. לא לוחצת מדי ולא רופפת מדי. זה מאוד מעניין שההתאמה לא כל כך פשוטה. יתכן שיהיו לפניכם שתי טבעות דומות, אבל מספיק שבאחת יש כיפוף קל פנימה (מבנה אליפטי) ואז היא תשב מעולה על האצבע. לכן ממליץ לנסות עוד ועוד עד שמוצאים את האחת. היא צריכה להכנס מעט בכוח ואז לשבת מתחת למפרק העליון, שמונע ממנה להחליק החוצה. ובאופן כללי, מבנה היד הוא שיקבע אלו טבעות יענדו, הסדר שלהן והכמות. אל תתייאשו! ברגע שמוצאים את הטבעת האחת שמתאימה לאותה אצבע, היא לא תרד משם... ( :

יש המון דוגמאות לעיצובים ולמותגים, בחרתי לשתף כמה עיקריים ומקומיים שנתנו לי השראה.
האחד, הוא Hot Crown בבעלות גינת וישגב המקסימים, בעלי אנרגיות וקסם כמעט אינסופיים. העיצובים שלהם ממש יפים והם תמיד מצליחים להפתיע. כיף לראות את האנרגיות החיוביות בקמפיינים שלהם ובכלל. הנה מספר דוגמאות: (כל התמונות נלקחו מהאתר או מהפייסבוק שלהם)


שימו לב לשילובי הטבעות. אפשר לענוד יותר מטבעת אמצע אחת (stack rings) בגבהים שונים ואז זה בכלל נפלא. כבר אמרתי שאין סוף לאפשרויות?

הנה לוסי אהריש שקפצה ל Hot Crown  ורוקנה להם את הסטנדים ( : אין ספק שזה מקפיץ את המראה ואת הרושם, קשה להסביר עד כמה...


ותמונות נוספות של Hot Crown:




כמובן שגם טבעות ארוכות הולכות מצוין, כאן במראה המטאלי-נקי:



ועוד לקוחה מרוצה, עם סגנון נפלא:


קשה להחליט מה לבחור....



ותמונות מעוררות השראה מהקמפיין שלהם, אחד הטובים שראיתי. פספוס שלא לראות מקרוב או לקחת חלק:











זהו לבינתיים מ Hot Crown. ממש על קצה המזלג. כדאי להכנס לאתר או לפייסבוק ולעקוב. תמיד מעניין...

מותג נוסף שאני ממש אוהב הוא Galisfly בבעלות גל ורדי. גל מוכשרת בטירוף, העיצובים שלה ממש מרתקים, יוצאי דופן, מרעננים. קורה לפעמים שאני רואה אצלה רעיון שכבר עיצבתי בעצמי (ואז אין לי רגשות אשם...) אבל לפעמים אני מרגיש שהיא מקדימה את כולם בכמה צעדים לפחות. 

הנה דוגמאות, תרגישו את הקסם באוויר:








דוגמאות לטבעות פירסינג בעיצובה:








כמובן, מוזמנים להכנס לאתר של גל או לפייסבוק.



 ויש עוד הרבה על מה לכתוב, זאת רק ההתחלה...




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה