אומנות העיצוב על גוף האדם, תכשיטים ועיצובים פורצי גבולות, ובעיקר, החסרת פעימה או שתיים

יום שבת, 26 ביולי 2014

chain yourself


style bistro

שרשראות גוף הן פריט אופנה לא כל כך מצוי בארצנו. באופן כללי הוא פחות נפוץ בעולם, אבל הוא מסקרן מאוד. למעשה, שרשראות גוף הן הרחבה של השרשראות והצמידים שאנחנו מכירים מהצוואר והידיים לשאר האזורים בגוף. מה עושה השרשרת הרחבה לגוף? איך היא יושבת עליו? האם זה פריט שיתאים לכל סגנון לבוש ולכל גוף?

כשאנחנו מדברים על צוואר, ידיים, רגליים, אנחנו די מכוונים לאזור ספציפי ולכן אנחנו מוגבלים מבחינת מקום, אולי פחות מבחינת הנפח. כשאנחנו מתרחבים ומדברים על שרשראות גוף נפתח בפנינו עולם שלם כמעט איסופי. השרשראות ארוכות, יכולות לרדת מהראש, הצוואר, החזה, הבטן, ועד לברכיים, ולשבת בצורה סימטרית או א-סימטרית, להיות מונחות על הגוף או "להזרק" ממנו, להתחבר לצוואר, לידיים או לכל איבר אחר. מדהים מה שאפשר לעשות איתן.
יש כל כך הרבה אופציות, נתמקד בעיקר באזור הגוף העליון - מהראש ועד לתחתית הבטן.

מטבע הדברים, השרשראות נענדות על גוף חשוף ולכן שרשראות הגוף מגיעות עם לא מעט אזורים חשופים. האם אפשר לענוד אותן גם על בגדים והאם זה נראה טוב? שאלות טובות. כנראה שהתשובה קצת מורכבת, זה תלוי מאוד בסגנון השרשרת והעונדת ובלבוש שלה. הנה כמה דוגמאות מצוינות לאן אפשר לקחת את שרשראות הגוף, ממש להתפרע... מתוך אחת הקולקציות של MariaFrancescaPepe המוכשרת בטירוף:






ויש עוד שלל דוגמאות באתר שלה, כיד הדמיון.
הנה דוגמאות לשרשרת גוף א-סימטרית, שימו לב שאפשר להוסיף תליונים שונים, ממש אין גבול לדמיון: 



הרעיון של שרשרת גוף הוא ממש גאוני. השילוב של יוצא הדופן, קצת "פריקיות" המסווה של אלגנטיות, הדרך שהשרשרת יושבת על הגוף, נאחזת ומנצלת את הגאומטריה הייחודית של אותו אזור - זו אומנות ויש המון מה לכתוב עליה.
נסתכל על כמה דוגמאות נייטרליות, פתאום אנחנו מבינים כמה משמעות ותפקיד יש לקונטור של הגוף והמגע של העור עם השרשרת:





ובכל זאת, מטרים ארוכים של שרשראות יכולות להפתיע מאוד וכל דוגמא נותנת חוויה אחרת. גם על בובה...

האם הדוגמאות המעניינות האלה גם לבישות? נוח ללכת איתן?



כנראה שהתוספות הללו כרוכות בסרבול לא קטן. השרשרת עלולה להחליק, ליפול, להיות לא נעימה במגע עם הגוף ובמיוחד בימים חמים מדי או קרים מדי. כנראה שבעיקר מסיבות אלה הטרנד המעניין הזה נשאר די מנוון.
הנה עוד כמה דוגמאות, קצת יותר סולידיות, הפעם של Nasty Gal השובבים:









ואפילו דגם מעניין של שרשרת ראש ממש חמודה: (שצריך לכתוב על התחום הזה בנפרד)



הטרנד הזה מגיע בעיקר עם אזורים חשופים אבל הוא יכול להיות גם מאוד מעניין עם ביגוד, לא חובה לחשוף את הגוף כדי לרתק ולמצות את היופי של הטרנד, אבל זה קצת יותר קשה כי הביגוד מטשטש. אם את יודעת ליצור סטייל ומראה מעניין תוכלי להוציא המון מהשרשראות האלה, גם עם חשיפה מועטה של הגוף. מבחינתי זה הקסם האמיתי בעיצוב אופנה - לתת לביגוד את הכוח ופחות לנצל את היופי הטבעי של הגוף. כן לנצל את הקימורים היפים אבל פחות את מה ש"בטוח ימכור".
אחת המשוגעות על תכשיטים וטרנדים בכלל ועל שרשראות גוף בפרט היא Rihanna המדהימה. כמות ההשראה והייחודיות שיש בלבוש ובסגנון שלה היא בלתי הגיונית, משהו שלא נתפס. היא יודעת ליצור טרנדים בעצמה ולסחוף אחריה מיליונים וכאן הגדולה שלה, מעבר לשירה. יש לא מעט תמונות שלה עם שרשראות גוף, קשה (מאוד) למצוא אותה לא חשופה, אז הנה מדגם מתוך thediaryissue: 


כמעט בכל יציאה מהבית אפשר לראות אותה מתהדרת בשרשרת גוף ובלא מעט תכשיטים. אבל זאת Rihanna, יש לה את הקצב שלה... הרבה מסביבה מנסות לחקות אותה, לפעמים זה מצליח, לרוב זה רק מזכיר מי כאן קובע את הטרנדים... אבל שווה לנסות ( :

ואם נחזור לארצנו הקטנה, הסולידית, אנחנו רואים שרשראות גוף לעיתים די נדירות, לרוב זו תהיה שרשרת באזור הבטן, שמונחת על המותניים: (שבעיניי היא הכי עדינה, יפה ומחמיאה)





ולפעמים, ממש לעיתים נדירות, גם אפשר לראות בחורות מאוד נועזות שהשרשרת מבצבצת להן על הירך:



נועז וחושפני? אין ספק. אפילו קצת בוטה. זה בדיוק העניין! כאן טמון כוחה של השרשרת...


style bistro

אז מה המסקנה? שרשראות הגוף הן טרנד שחלף לו או שעוד נזכה לראותו חוזר ואפילו מפתיע ובגדול? זהו טרנד נועז ולא קל לעיכול עבור הקהל הנורמטיבי, הסולידי, עם שגרת היום המשעממת. אנחנו לא באמת יודעים איך להתמודד עם כל המוחצנות הזו, הפרובוקטיביות, הפריקיות, הנועזות. אבל זה עושה לנו משהו... דבר אחד בטוח, האם הטרנד יחלוף או ישאר? התשובות אצל Rihanna כנראה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה